Yaza Özel Diyet Listesi

Gönderen websilin 15/09/2014 0 Sorular

Dr. Ender Saraç | Yaza Özel Diyet Listesi

Dr. Ender Saraç

Yaz yaklaştıkça her sene olduğu gibi asılsız diyetlerin sayısı artıyor. Belkide burada en çok dikkat etmemiz gereken uygulanacak olan diyetin hem mevsime uygun olması ve daha önemlisi kişinin beden tipine uygun olması önemlidir.

 

Genelde verdiğim diyetlerde ve zayıflama programlarında standart kalori hesaplamalarından ziyade bir bütün olarak kişinin enerji dengesini sağlamak, toksin atmasına yardımcı olmak ve kilo verdikçe yıpranma ve yaşlanma etkilerini azaltmak içinde özel bitkisel preparatlarla destek olmaya gayret ediyorum.

 

Tek başına standart ve klasik diyetlerin uygulanabilirliği zordur. Bu nedenle kişiyi ruh beden ve zihin olarak bir bütün ele almak gerektiğinde kan tahlillerinden yoga hareketlerine, nefes egzersizlerinden yardımcı bitki çaylarına kadar çok çeşitli açılardan kişiye yardımcı olmak gerekebilir.

 

Bu diyette size yaza geçişe uygun özellikle erik kompostosu, taze salatalık, semizotu, saplarıyla beraber maydanoz, keten tohumu, cacık, yeşil çay, taze nane, dereotu ağırlıklı antioksidan özelliği olan bir diyet veriyoruz.

 

1- Sabahları 1 bardak ılık yarım tatlı kaşığı bal 8 – 10 damla limon ve bir bardak ılık su 1 tablet zayıflamaya ve metabolizmaya yardımcı özel Ayurveda hapı 10-15 dk. Sonra ise 3 çorba kaşığı şekersiz tahıl ağırlıklı müsli + 1 çorba kaşığı yulaf ezmesi + 1 tatlı kaşığına yakın keten tohumu. Öğleye kadar bol sıcak su + yeşil çay. Saat 11:00’de 1 adet salatalık yiyebilirsiniz.Sabahları 1 bardak ılık yarım tatlı kaşığı bal 8 – 10 damla limon ve bir bardak ılık su 1 tablet zayıflamaya ve metabolizmaya yardımcı özel Ayurveda hapı 10-15 dk. Sonra ise 3 çorba kaşığı şekersiz tahıl ağırlıklı müsli + 1 çorba kaşığı yulaf ezmesi + 1 tatlı kaşığına yakın keten tohumu. Öğleye kadar bol sıcak su + yeşil çay. Saat 11:00’de 1 adet salatalık yiyebilirsiniz.

 

2- Öğlen derisiz tavuk, balık, hindi veya yumurtanın beyazı ağırlıklı omlet + semizotu + dereotu + roka+ marul + salatalık +taze sivri biber + taze nane + saplarıyla beraber maydanoz salatası az limon ve çizik sızma zeytinyağı…Öğlen derisiz tavuk, balık, hindi veya yumurtanın beyazı ağırlıklı omlet + semizotu + dereotu + roka+ marul + salatalık +taze sivri biber + taze nane + saplarıyla beraber maydanoz salatası az limon ve çizik sızma zeytinyağı…

 

3- Ara öğlen yemeğinden 2 – 2,5 saat sonra 1 adet yeşil elma + 1 küçük avuç dolusu şekersiz mevsim meyvesi yenebilir.Ara öğlen yemeğinden 2 – 2,5 saat sonra 1 adet yeşil elma + 1 küçük avuç dolusu şekersiz mevsim meyvesi yenebilir.

 

4- 2. ara meyve öğününden 1-1,5 saat sonra 2 adet orta boy salatalık + 3 çorba kaşığı light yoğurt + bol taze nane ve dereotu ağırlıklı cacık.2. ara meyve öğününden 1-1,5 saat sonra 2 adet orta boy salatalık + 3 çorba kaşığı light yoğurt + bol taze nane ve dereotu ağırlıklı cacık.

 

5- Akşam yavaş karbonhidratlar ( bulgur, kepekli ekmek, lihgt ekmek, tam tahıl ekmek, kabuklu pirinç, bazen kabuklarıyla beraber fırınlanmış patates. Ölçüler, patates orta boy, ekmek 2 ince dilim, diğerleri 3 ? 4 çorba kaşığı ve az sıvı yağla yapılır.)Akşam yavaş karbonhidratlar ( bulgur, kepekli ekmek, lihgt ekmek, tam tahıl ekmek, kabuklu pirinç, bazen kabuklarıyla beraber fırınlanmış patates. Ölçüler, patates orta boy, ekmek 2 ince dilim, diğerleri 3 ? 4 çorba kaşığı ve az sıvı yağla yapılır.)

 

6- Gece 1 orta boy salatalık + 1 kahve fincanı tuzsuz beyaz leblebi.Gece 1 orta boy salatalık + 1 kahve fincanı tuzsuz beyaz leblebi.

7- Gün boyunca 1 küçük şişe maden sodası + 7 – 8 fincan sıcak su + 4 – 5 fincan yeşil çay içilecek.Gün boyunca 1 küçük şişe maden sodası + 7 – 8 fincan sıcak su + 4 – 5 fincan yeşil çay içilecek.

 

Yemeklere beden tipinize uygun hafif acı ve buruk baharatlar eklenecek.

Daha detaylı bilgi için Doğan Kitapçılığın Sağlıklı Zayıflamanın Yolları isimli Kitabını okumanızı ve kendi beden tipinizi saptayarak diyet yapmanızı öneririm.Daha detaylı bilgi için Doğan Kitapçılığın Sağlıklı Zayıflamanın Yolları isimli Kitabını okumanızı ve kendi beden tipinizi saptayarak diyet yapmanızı öneririm.
Etiketler: Yaz Diyet Özel

Dr. Ender Saraç'a Sorularınız