Popüler Diyetler

Gönderen websilin 15/09/2014 0 Sorular

Dr. Ender Saraç | Popüler Diyetler

Dr. Ender Saraç

Son günlerde herkesin dilinde farklı bir diyet yöntemi var. Bugünkü yazımda size popüler diyetleri tanıtacağım.

 

Dukan Diyeti

Fransada doktor Pier Dukan tarafından geliştirilmiş ve kitabı yazılarak piyasaya sürülmüş popüler bir diyettir. Bu diyet sistemi içerisinde protein, yüklü beslenme ve buna bağlı olarak hızlı kilo kayıpları ön görülmektedir. Dukan diyetini diğer popüler diyetlerden ayıran fark ise tamamen evrelerden oluşmasıdır.

 

1. Aşama Bu evrede sadece protein bazlı beslenilir. (Balık, yağsız süt mamülleri, tavuk, kırmızı et)vis edin.

 

2. Aşama Sırasıyla önce sebze sonra protein günleri uygulanır.

 

3. Aşama Hergün protein ve sebze tüketilir ama bu süreyi de çok abartmamak kaydı ile meyve de tüketilir. Çok istenilmesi halinde üç dilim kepekli ekmek ve bir miktar hamur bazlı beslenilebilir.( Unlu mamüller ve makarna vb). Bir ay içerisinde 2 gün kendinizi serbest bırakıp, çok abartmamak kaydıyla istenilen yiyecekler tüketilip, bünyeniz rahatlatılabilir.

 

4. Aşama Haftanın berlirlenen bir gününde sadece protein bazlı beslenilmelidir. Bunun dışındaki günlerde ise yağlı besin tüketimi haricinde istenilen yemekler yenilebilir.

HOLLYWOOD DİYETİ NEDİR? NASIL YAPILIR?

Amerikalı meşhur artistlerin incelmesiyle popüler olan bir diyettir. Hollywood diyetinde yapmanız gereken tek şey, şekeri hayatınızdan çıkarmak. Hollywood diyeti 3 ana ve 1 ara öğün öneriyor.

 

Sadece 1 tabak yemelisiniz. Saat 20:00 dan itibaren kesinlikle bir şey yemeyin. Tatlı yiyeceklere ani bir istek hissederseniz de küçüçük bir çikolata parçası yiyebilirsiniz. Hollywood diyetinde patates, prinç, havuç, muz, ananas, işlenmiş şeker, işlenmiş tüm beyaz un ürünleri, alkol, bal ve dondurma yoktur.

İSVEÇ DİYETİ

İsveç diyeti tamamiyle PROTEIN tüketmeye odaklanmıs bir diyet türüdür. İsveç diyetinin hedefi özellikle yüksek protein tüketme ile metabolizmayı hızlandırma ve buna bağlı olarak ani kilo verdirme üzerinedir. Bu diyette kesinlikle tüketilmemesi gereken besinler vardır. Bunların başında gazlı içecekler gelmektedir. Önemli olan bu diyeti bir diyetisyen ve hekim kontrolünde yapmaktır. Ayrıca diyet öncesi ve sonrası kişi değerlerini kontrol ettirmelidir. İsveç diyetinin en önemli özelliği 6 günden az, 13 günden fazla uygulanamamasıdır.

 

Nasıl yapılır?

Bu diyetin önemli özelliği çok az kalori alınması ve buna bağlı olarak metobolizmayı hızlandırıcı besinler içermesidir. Örnek vermek gerekirse çay yasaktır ama çayın yerine yağsız kahve içilebilir. Protein grubu dediğimiz et, tavuk ve balık grubuna ağırlık verilmiştir. Öğlen ya da akşam öğünlerinde yine güne göre değişmekle birlikte protein tüketimi olmaktadır.

KAN GRUBUNA GÖRE DİYET

Çok tartışıldı! Ama birçok kişide uygulanıp yarararlı olduğu gözlemlendi. Bir göz atmanızı öneririm!

 

0 kan grubu diyeti:

Tahıl ürünleri ekmek ve taneli sebzeleri mümkün olduğu kadar az tüketirseniz kilo verebilirsiniz. 0 kan grubundaki kişilerin metabolizmaları düşük hızda çalışıyor olabilir. Tiroid hormonu üretmeyi destekleyen iyodun yeterli miktarda olmaması, 0 grubundaki kişilerin yediklerini yakmalarını zorlaştırıyor. İşte bu nedenle 0 kan grubuna dahil olanların bol bol deniz ürünleri iyotlu tuz, karacıger, kırmızı et, ıspanak ve brokoli ile beslenmeleri öneriliyor.

 

Süt ve yumurta yok. Süt ürünlerinden ve yumurtadan uzak durmalılar. Onların metabolizmaları ağır çalışır ve sütlü besinlerin de metabolizmayı yavaşlattığı öne sürülüyor. Süt ve sütlü besinler vücudun kalsiyum ihtiyacını gideririler.

 

A kan grubu diyeti:

Soya proteinleri, tahıl ürünleri ve sebzelere ağırlık vermelidirler. A kan grubuna sahip kişiler mümkün olduğunca doğal besinlerle beslenmelilerdir.

 

A grubu için hazırlanan diyeti uygulamak kilo vermeyi sağlayabilir. Metabolizma açısından A grubu 0 grubunun tam tersidir. Bu grubundaki kişiler kırmızı et yedikleri zaman ağırlık hissederler, enerji kaybına uğrarlar. Ama proteinli besinler ve sebzeler bu kişilere enerji verir, daha canlı olmalarını sağlar. A grubundakilerin sütlü besinleri sindirmeleri de zor olur. Ayrıca sağlıklı bir şekilde kilo verebilmek için A kan grubuna sahip kişiler mümkün olduğunca az et tüketmeldir. Et yerine haftada 2-3 kez balık veya tavuk eti yiyebilirsiniz. Et yediğiniz zaman da mutlaka yağsız olmasına dikkat edin.

 

Öncelikle meyve ve sebze: Sebzelerin mümkün olduğunca doğal olmalarına özen gösterilmeli. (çiğ ya da buharda pişirilmiş) A grubundakilerin sebze ağırlıklı yemek listelerinde: biber, domates, patates ve lahana yer almamalıdır.Ayrıca havuç, balkabağı ve ıspanak bu kan grubu için çok yararlı besinler arasında gösterilebilir.

B kan grubu diyeti:

B kan grubuna sahip kişiler kendileri için uygun olan beslenme düzenini eksiksiz uyguladıkları takdirde uzun ve sağlıklı bir ömür sürdürebilirler. B grubunun diyeti değişik türlerde yiyecekleri kapsar. Hayvansal gıdalarla sebzeler arasında tam bir denge söz konusudur. B grubu, A ile 0 grupları arasında denge kurar. Bu grubundakiler için mısır, buğday, mercime, fındık ve susam kilo aldıran besinlerdir. Bu yiyecekler, kişilerde yorgunlık, vucudun su tutması ve kan şekerinde düşüklük gibi sorunlar yaratabilir. B kan grubuna sahip kişiler kolay kilo verirler.

 

B grubuna dahil olanlar piliç etinden uzak durmalıdırlar. Tavuk eti yerine hindi eti tercih edilmeli çünkü piliç etinde bulunan bazı maddeler B grubuna zarar verir. Derin denizlerde yaşayan balıklar da B grubu için yararlıdır. Fakat ıstakoz, karides, kalamar ve midye gibi deniz ürünlerinden uzak durulmalıdır.

 

Kan grupları arasında sütlü besinlerden yarar sağlayan tek grup B dir. Sütlü besinlere tepki gösteriyorsanız soya ürünleriyle sütlü besin ihtiyacınızı giderebilirsiniz.

Dr. Ender Saraç'a Sorularınız