7 Günlük İlkbahar Diyeti

Gönderen websilin 20/04/2017 0 Sorular

Hay Sağlık ekibinden Uzm.Dr.Ender Saraç Ve Dyt.Zeynep KÖSE tarafından hazırlanmıştır.. | 7 Günlük İlkbahar Diyeti

Hay Sağlık

Hay Sağlık ekibinden Uzm.Dr.Ender Saraç ve Dyt.Zeynep KÖSE tarafından hazırlanmıştır...

 

İlk gün; DETOKS GÜNÜ:

SABAH KAHVALTIDA :tarçınlı şekersiz meyve kompostosu (içine çok az miktarda esmer kuru kayısı ve kuru mürdüm eriği, 3-4 tane karanfil eklenebilir).
ÖĞLE YEMEĞİ-AKŞAM YEMEĞİ: İlkbahar detoks çorbası.

Gün boyu Akşama kadar çorba ve komposto içilmesi önerilir.Başka herhangi bir şey yenilmeyecek. Yaklaşık 1,5 -2 litre kadar içiniz. Detoks gününde bol sıcak su tüketiniz.

 

Komposto Tarifi:

2 orta boy yeşil elma+ 20 gr taze zencefil+3-4 tane karanfil +1 adet parmak büyüklüğünde çubuk tarçın + 1 litre su ile hazırlanacak.

 

İlkbahar Detoks Çorbası Tarifi:

5-6 sap kuşkonmaz-2-3 adet enginar+200 gr ıspanak+150 gr hindibağ+1 sap pırasa+1 orta boy soğan+2-3 diş sarımsak+1 tatlı kaşığı zencefil+1 çay kaşığı tuz 1 tatlı kaşığı zeytinyağ tüm malzemeler 1,5 litre su ile kaynatılır ve blander edilerek gün boyu içilir.

2. Gün:

Sabah Kalkınca 1 bardak yarım tatlı kaşığı ballı 8-10 damla limonlu ılık su Yaklaşık yarım saat sonra kahvaltı yapabilirsiniz
KAHVALTI(08:00-09:00): 1 dilim kızarmış çavdar ekmeği+1 adet haşlanmış yumurta + bol maydanoz+roka+2 adet acı sivribiber
ÖĞLE YEMEĞİ(12:30-13:00):ızgara balık (derisiz,beyaz et) yanında yağsız yeşil salata.
ARA ÖĞÜN(16:00): 3 yemek kaşığı yağsız yoğurt +4-5 adet esmer kuru kayısı+ 1 tatlı kaşığı chia tohumu.
AKŞAM(19:00-19:30) :5 yemek kaşık ıspanak yemeği + 1 dilim kızarmış çavdar ekmeği+ yeşil salata.
ARA ÖĞÜN(21:00-21:30): 3 adet ceviz + 1adet kivi +1 fincan melisa çayı.

3. Gün:

Sabah Kalkınca 1 bardak yarım tatlı kaşığı ballı 8-10 damla limonlu ılık su Yaklaşık yarım saat sonra kahvaltı yapabilirsiniz
KAHVALTI(08:00-09:00): 2 Adet Meyvadan Meyva Salatasi Üzerine 2 Tatli Kaşiği Silme Findik/Badem Rendesi+1 çay kaşığı toz Tarçın.
ÖĞLE YEMEĞİ(12:30-13:00): ızgara tavuk yanında buharda sebze ve közlenmiş sivribiber.
ARA ÖĞÜN(16:00): 3 yemek kaşığı yağsız yoğurt ve 3 adet mürdüm eriği +1 tatlı kaşığı chia tohumu.
AKŞAM(19:00-19:30):1 orta boy kase pazılı yeşil mercimek çorbası.
ARA ÖĞÜN(21:00-21:30): 4 adet esmer kuru kayısı +3 adet ceviz içi + 1 fincan melisa çayı.

4. Gün:

Sabah Kalkınca 1 bardak yarım tatlı kaşığı ballı 8-10 damla limonlu ılık su Yaklaşık yarım saat sonra kahvaltı yapabilirsiniz
KAHVALTI(08:00-09:00): 1/3 orta boy kadar simit +1 dilim (30 gr) yağsız keçi peyniri+ bol maydanoz+roka+2 adet acı sivribiber.
ÖĞLE YEMEĞİ(12:30-13:30): 4 orta boy yağsız kıyma ile hazırlanmış köfte + 3-4 adet közlenmiş acı sivribiber ve yeşil salata.
ARA ÖĞÜN(16:00): 1 bardak tarçınlı süt yanında 2 hurma ve 3 ceviz içi.
AKŞAM(19:00-19:30):5 yemek kaşığı mevsim sebzelerinden etsiz güveç 4 yemek kaşığı bulgur pilavı + yağsız yeşil salata.
ARA ÖĞÜN(21:00-21:30): 1 adet armut +1 fincan melisa çayı.

5. Gün:

Sabah Kalkınca 1 bardak yarım tatlı kaşığı ballı 8-10 damla limonlu ılık su Yaklaşık yarım saat sonra kahvaltı yapabilirsiniz.
KAHVALTI(08:00-09:00): 3 yemek kaşığı sade müsli+3 yemek kaşığı yulaf ezmesi + 1 su bardağı az yağlı keçi sütü +1 tatlı kaşığı keten tohumu.
ÖĞLE YEMEĞİ(12:30-13:00):ızgara balık (derisiz,beyaz et) yanında yağsız yeşil salata.
ARA ÖĞÜN(16:00): 1 su bardağı yağsız süt + 2 adet kuru incir ve 10-12 çiğ badem.
AKŞAM(19:00-19:30) :6-7 yemek kaşığı kabak yemeği(etsiz susuz,az yağlı pişirilecek)+ 3-4 kaşık barbunya veya fasulye yemeği + yeşil salata.
ARA ÖĞÜN(21:00-21:30): 1 adet yeşil elma +1 fincan melisa çayı.

6. Gün:

Sabah Kalkınca 1 bardak yarım tatlı kaşığı ballı 8-10 damla limonlu ılık su Yaklaşık yarım saat sonra kahvaltı yapabilirsiniz.
KAHVALTI(08:00-09:00):4 yemek kaşığı yulaf ezmesi + 1 çay bardağı az yağlı keçi sütü veya 1 su bardağı yağsız süt + toz tarçın + 1 tatlı kaşığı chia tohumu + 2 kuru kayısı.
ÖĞLE YEMEĞİ(12:30-13:00):3 yumurta beyazı ve 1 yumurta sarısından bol yeşillikli omlet yanında dilerseniz yeşil slaata ve 1 adet kırmızı biber.
ARA ÖĞÜN(16:00): 6-7 çilek veya 1 avuç çağla badem – mevsime göre 1 yeşil elma da olabilir.
AKŞAM(19:00):1 kase posalı-süzülmeden hazırlanmış mercimek çorbası ve yanında haşlama sebze.
ARA ÖĞÜN(21:30): yarım ayva ve 1 fincan melisa çayı.

7. Gün:

Sabah Kalkınca 1 bardak yarım tatlı kaşığı ballı 8-10 damla limonlu ılık su Yaklaşık yarım saat sonra kahvaltı yapabilirsiniz.
KAHVALTI(08:00-09:00): 2 Adet Meyvadan Meyva Salatasi Üzerine 2 Tatli Kaşiği Silme Findik/Badem Rendesi+1 çay kaşığı toz Tarçın+ 1 su bardağı az yağlı süt.
ARA ÖĞÜN(10:30-11:00)::2 parmak kalınlığında yağsız dil peyniri.
ÖĞLE YEMEĞİ(12:30-13:00):: ızgara balık (derisiz- beyaz etli ) yanında yağsız yeşil salata.
ARA ÖĞÜN(15:00): 1 bardak ayran + 6 adet tuzsuz badem.
AKŞAM(19:00-19:30): 2 orta boy enginar veya enginar yerine pırasa yemeği yiyebilirisiniz. Yanında 4-5 kaşık kadar tam buğday esmer makarna veya bulabilirseniz haşlanmış siyah pirinç + yağsız yeşil salata.
ARA ÖĞÜN(21:00-21:30): 1 adet kivi +1 fincan melisa çayı.

Dr. Ender Saraç'a Sorularınız